Week 2: De Trekpleisters - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu Week 2: De Trekpleisters - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu

Week 2: De Trekpleisters

Blijf op de hoogte en volg Piet

28 Mei 2017 | Singapore, Singapore

Het tweede weekend hier ben ik op zaterdag naar China Town geweest. Hoewel Singapore vooral bevolkt wordt door Chinezen, is dit het gebied waar de eerste migranten in de 19e en 20e eeuw gingen wonen. Daarom zijn veel huizen nog echt Chinees, en zijn er veel Taoistische tempels. Dit is ook een toeristische trekpleister in de stad, met veel kraampjes waar je allerlei rotzooi kan kopen. Letterlijk alles, van tablets tot kruidenmengsels wordt er verkocht.
Op zondag ben ik in de dierentuin geweest. De dierentuin bestaat uit 3 delen, en voor elke moet je apart een kaartje kopen. Voor 20 euro per stuk. Dat heb ik dus maar niet gedaan. Ik ben naar maar een van de drie gegaan. Daar heb ik panda’s (Rode en Reuze), krokodillen en zeekoeien gezien. Verder was dat niet bijzonder spannend helaas.
Afgelopen week ben ik even door het kloppende hard van Singapore gelopen: Orchard Road. Dit is de belangrijkste winkelstraat van de stad, gevuld met alleen de allerduurste merken. Het is de Times Square van Singapore zegmaar, met moderne architectuur bedoeld om indruk te maken en overal beeldschermen op de gevels.