Week 19: Gardens by the Bay @ Night - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu Week 19: Gardens by the Bay @ Night - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu

Week 19: Gardens by the Bay @ Night

Blijf op de hoogte en volg Piet

22 September 2017 | Singapore, Singapore

Ik ben meteen nadat ik in Singapore aankwam naar de beroemdste plek gegaan: The Gardens by the Bay. In dat park staan de bekende metalen bomen, en ook het hotel met de 'boot' erop. Maar dat was overdag, en vooral bomen zouden in het donker mooier zijn. Dus ik ben er vrijdagavond vanuit de universiteit heengereisd, om het toch nog een keer te kunnen zien. Ik moet zeggen dat de bomen er 's nachts hetzelfde uitzien als overdag. Maar dan met lampjes. Een beetje een teleurstelling.
Wat me niet meeviel zijn de 'domes' de extreem fancy megakassen die ook in het park zijn, waar ik ook nog niet was geweest. De kassen bevatten een stuk klimaat wat in Singapore zelf niet voorkomt: 'Cloud Forest'. Dit klinkt natuurlijk fantastisch, en dat is het ook. Het is het oerwoud zoals het is in hoge bergen, en is vrij zeldzaam. De kas heeft een fijne coole temperaturr om het gebergte na te bootsen, en een giga waterval en heel veel mistmachines om de planten zich een beetje thuis te laten voelen. Erg fijn.