Week 9: De Dragon Boat Race - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu Week 9: De Dragon Boat Race - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu

Week 9: De Dragon Boat Race

Blijf op de hoogte en volg Piet

16 Juli 2017 | Singapore, Singapore

In Singapore vrij fanatiek met varen in drakenboten. Een drakenboor is een soort langwerpige kano waar ongevee 10 mensen (afhankelijk van de klasse) in peddelen. Naast de peddelaar is er een stuurman, die met een soort roeispaan de boot stuurt, en een trommelman, die het ritme van de peddelaars aangeeft.
Dit weekend is de belangrijkste drakenboten race van Singapore op het Dragon Boat Festival. De verschillende universiteiten van Singapore strijden dan om de "Prime Minister Challenge Trophy" - soort van vergelijkbaar met de Varsity voor roeien in Nederland. Maar dan zonder modder. En omdat er van elke universiteit natuurlijk genoeg aanhang mee wil nemen, is er een gratis bus geregeld waar ik me random voor had opgegeven. Eenmaal bij de bus aangekomen ontdekte ik dat ik ook een pakket vol aanmoedigingsmateriaal mee kreeg. Genieten.

Maargoed, de race vond plaats in de Marina Bay, het water waar ook alle toeristische trekpleisters aan staan, zoals de gloeiende bomen en het hotel met de boot op 3 torens (ik onthoud de naam nooit). Het is erg leuk om een keer te zien hoe de trommelaars vol toewijding de race bij elkaar trommelen, en de peddelaars huilend afdruipen als ze verliezen. Naast de belangrijke race tussen de universiteiten zijn er ook een aantal minder serieuze nummers, tussen groepen internationale studenten bijvoorbeeld (die er allemaal niet bijzonder veel van bakten).
Ik moet eerlijk toegeven da ik het na anderhalf uur wel gehad had. Zo spannend was het ook weer niet... En het duurde nog eens anderhalf uur tot het begin van de grote race. Ik ben dus, stiekem, weggeslopen, met mijn zak vol merchandise, om iets te gaan eten in de binnenstad. Gelukkig heeft ons team de wedstrijd gewonnen. Ik hoef me niet schuldig te voelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Stage in Singapore

Recente Reisverslagen:

22 September 2017

Week 19: Gardens by the Bay @ Night

16 September 2017

Week 18: Pulau Bintan

09 September 2017

Week 17: Kikkers

02 September 2017

Week 16: Per Ongeluk Vogels & MacRitchie Reservoir

26 Augustus 2017

Week 15: Op de Fiets
Piet

Actief sinds 06 Juni 2017
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 7412

Voorgaande reizen:

17 Mei 2017 - 08 Oktober 2017

Singapore

Landen bezocht: