De eerste stapjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu De eerste stapjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu

De eerste stapjes

Blijf op de hoogte en volg Piet

18 Mei 2017 | Singapore, Singapore

Afgezien van de hitte is alles hier prima. Alles is erg netjes. Vooral het centrum is netjes en goed geregeld, daarbuiten wordt het wat minder, maar zeker vergelijkbaar met een westers land. Ik heb been kamer in een flat op de begane grond. Het appartement deel ik met twee Indische jongens. Ik heb geen fornuis of oven tot mijn beschikking omdat iedereen hier uit eten gaat. Het eten is dan ook goedkoop. Aan de overkant van de straat zit een ‘Food Court’. Dit is een verzameling van etenskraampjes. Hier kan je voor 2 euro een fatsoenlijke avondmaaltijd kopen (rijst met kip en bouillonsoep, curry, varianten op nasi, enz.) en voor 4 euro kan je zoveel eten kopen dat je het nooit op krijgt. Inkopen doe je niet door in een stadscentrum rond te wandelen (veel en veel te heet!) maar in een ‘Mall’. Dit is een goed ge-aircode winkelcentra, vaak zeer groot en met aansluiting met de metro en de bus. Vaak strekken ze zich uit in meerdere gebouwen via een ondergronds netwerk, zodat je echt niet naar buiten hoeft.