Week 15: Op de Fiets - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu Week 15: Op de Fiets - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu

Week 15: Op de Fiets

Blijf op de hoogte en volg Piet

26 Augustus 2017 | Singapore, Singapore

Singapore doet hard zijn best om de bevolking aan het fietsen te krijgen, met wisselend succes. HEt verkeer is niet echt fietsvriendelijk, en er zijn weinig fietspaden, dus als je fietst breng je noodgedwongen vrij veel tijd door op de stoep - als die er is.
Gelukkig zijn er ook plekken waar wel een mooi fietspad is, en daar ben ik maar eens overheen gaan fietsen; als Nederlander moest het er toch een keer van komen. Aan de oostkust loopt een netwerk van 'park connectors' - fietspaden die de parken aan elkaar verbinden, dus daar viel mijn keus op. Bovendien stond er in mijn reisgids dat dit een prima activiteit was, een uurtje of 3 fietsen, 4 als je uitgebreid luncht. Ik heb dus een fiets gehuurd en vertrok.
Helaas bleek nadat ik dacht ongeveer op een kwart te zijn, dat de route sinds twee maanden veranderd is. Om echt te begrijpen hoe vervelend dat is moet je de kaart er even bijpakken, maar kort gezegd: je moet in plaats van voorlangs het vliegveld fietsen, helemaal om het in aanbouw vliegveld heen. over een gepolderd stuk land. Dit betekend dat in plaats van een saai stukje van 5 km, er nu een saai stuk van15km aankwam. Door een winderig open veld met letterlijk niets als een paar wooncomplexen voor de mensen die het vliegveld aan het bouwen zijn.
Dit is niet het spannendste dat ik ooit gedaan heb, dat kan je je misschien voorstellen. Vergeet ook niet dat het 30 graden is en nergens schaduw. Ik was een beetje dood toen ik eindelijk aankwam op het verste punt van mijn geplande route.
Maargoed, de terugweg heb ik een andere route genomen, dwars door de stad. Dat was ook wel vrij avontuurlijk, enbestond voor een groot deel uit wandelaars ontwijken en stoppen voor stoplichten. De conclusie is dat Singapore nog steeds niet supergeschikt is voor fietsers. Weer een ervaring rijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Stage in Singapore

Recente Reisverslagen:

22 September 2017

Week 19: Gardens by the Bay @ Night

16 September 2017

Week 18: Pulau Bintan

09 September 2017

Week 17: Kikkers

02 September 2017

Week 16: Per Ongeluk Vogels & MacRitchie Reservoir

26 Augustus 2017

Week 15: Op de Fiets
Piet

Actief sinds 06 Juni 2017
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 7407

Voorgaande reizen:

17 Mei 2017 - 08 Oktober 2017

Singapore

Landen bezocht: