Week 1: Op verkeningstocht - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu Week 1: Op verkeningstocht - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Piet - WaarBenJij.nu

Week 1: Op verkeningstocht

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 Mei 2017 | Singapore, Singapore

Ik heb mijn eerste stapjes buiten mijn huis genomen. Ik ben in het eerste weekend hier naar het stadscentrum geweest, om naar de wolkenkrabbers te kunnen kijken. Erg hoog allemaal, een echte skyline. Alles is strak geregeld en netjes. Naast het centrum ligt een groot park, vrij bekend – Marina Bay (bekend van de foto’s). Er staan daar grote ‘metalen’ bomen waar je in kan klimmen en de skyline kan bekijken.

Datzelfde weekend ben ik in ‘Little India’ geweest. Dat is een stuk van de stad waar heel veel Indische migranten en hun afstammelingen wonen. Dit is letterlijk een stukje India midden in de stad – de sfeer is heel anders, alles is rommeliger, en in plaats van grote ‘malls’ zijn er tientallen verkopers van alles en nogwat op elkaar geperst in kleine winkeltjes.
In die eerste week heb ik ook ‘The Southern Ridges’ bewandeld. Dat zijn 3 aan elkaar gekoppelde parken, vrij dicht bij het stadscentrum. Het leuke is dat de ‘parken’ eigenlijk meer jungle met een pad erdoorheen en een hek eromheen zijn. Vooral het laatste park – Mount Faber Park – is eigenlijk een heuvel met jungle erop en paden erdoorheen. Op bepaalde stukken is er een loopbrug waardoor je over stukken heen kan lopen, wat erg mooi is. Er staan overall waarschuwingsborden dat je de apen niet mag voeren. Erg interessant.